woensdag 30 maart 2011

ITHAKA

Onlangs bezochten we in het St. Pietersziekenhuis en VELO, het ITHAKAfestival. De bedoeling hiervan was om het gebouw nieuw leven in te blazen. Er werden overal kustwerken geplaatst op een speciale manier. Je voelde echt wel de nostalgie bij het binnenkomen van elke ruimte. Ook al sprak het je niet echt aan, het deed toch iets met me.

De beste eerste indruk heb ik gehad bij het schilderij van Geert Koekoeckx . Hij heeft eigenlijk 3 schilderijen gemaakt, ze intresseren me alle 3 even veel & ze spraken me echt aan. Ik vond dat hij de kleuren zeer mooi had gecombineerd. En op elk plaatsje van het witte schilderdoek was er wel iets nieuws te bespeuren. Telkens opnieuw een nieuw vleugje magie bij het opendoen van je ogen. Uiteindelijk vond ik het ook best een bizar schilderij. Niet negatief bedoeld, maar ik snapte er eigenlijk niks van. Ik snapte niet wat zijn bedoeling was, ik kreeg er geen gevoel bij. Ik begreep niet waar hij naartoe wou, en toch vind ik het nog steeds een schilderij met een WAW-effect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten